Blizza.blogg.se

Utflykt

Kategori: Allmänt

Hallå! Inget inlägg igår då ögonen slöt sig så fort jag la mig i sängen. 

Men igår tog vi det väldigt chill, det blev en pooldag. Igår var nog även den varmaste dagen som vi upplevt än. Det är så att poolområdet ligger ombonat av träd, buskar, palmer mm (och inte precis vid havet) vilket gör att det inte blåser så värst mycket där vi ligger. Och när det inte blåser alls, det inte finns ett moln på himlen och luften börjar röra sig upp mot 37-40 så svettas man ordentligt😅😅
därför blev det mycket glass och extremt mycket bad igår! Ändå mysigt.

Igår åt vi middag på en restaurang nere vid vattnet, över oss var det trädgrenar som det hängde lyktor i och det satt en kille med gitarr och spelade. Väldigt mysigt!

Idag har det (som alla andra dagar) varit en bra dag. Vi började som vanligt med god frukost nere vid vattnet.
Sedan gick vi ner till stranden i ett par timmar, solade, badade och åt lunch. Klockan 13 kom en longtail-båt som vi hade hyrt och hämtade upp oss + badväskan.
Igår beställde vi nämligen en privat snorkelutflykt i mellan 13-16. Så en förare kom och vi körde direkt ut på havet mot snorkelparadiden.
Vägen ut var vågig och det kändes typ som gröna lund i magen när den lilla båten studsade på vågorna haha, kul ändå!

Jag tror det var typ 4(?) snorkelstopp på 3 timmar. Jag snorklade på det första stället i ca 10 minuter, sen fick jag PANIK haha.
Asså det va en speciell sort av fisk (mellanstora gul och blå randiga) som var väääldigt närgångna och inte rädda alls. Asså de va seriöst 4 cm ifrån mina ögon...
Och när jag simmade så ba kände jag hur en sån fisk nuddade min höger fot, 3 stycken var på min vänsterfot, mina simtag gjorde så jag nuddade typ 5 stycken på varje hand och det var typ 4 stycken sånna längs min mage på båda sidor.. DESSUTOM hade jag typ 10 såna framför mina ögon också😹 
Jag var heeelt panikslagen hsha och kände hur mina paniktårar kom, kände mig verkligen som en "typical Stockholmstjej" som är rädd för allt som rör sig😂😂😂

Därför satt jag på båten resten av utflykten, solade, drack och tog mycket bilder. Inte helt fel! Mamma och pappa snorklade på som bara den iallafall👍🏽

Vi hade en fettskön förare som satt och rökte gräs medans de var nere och snorklade haha. Han berättade så mycket för mig om sitt knark och hur bra han kör när han har rökt osv. Fettskön😂 han var otroligt trevlig iallafall, och bra körde han!

Vi avslutade utflykten med att åka till en strand där det lever jääättemycket apor. De var så söta och så glada över alla turister som va där och gav de mat. Sjukt söta!

Det var en bra utflykt idag helt enkelt!

Ikväll har vi ätit jättegod mat men vi var trötta efter dagens utflykt så nu är vi på hotellrummet och ligger i våra sängar, skönt!

Imorgon är vi kvar här på Phi Phi Island fram till 15.30 då vår båt går från hamnen och vidare till Phuket där vi ska bo de sista 5 dagarna.
Ser fram emot det också!
Vi ska eventuellt åka till Khao Lak där vi bott de andra gångerna vi varit i Thailand för att hälsa på våra vänner vi lärt känna, gå på nån massage och käka på favvo-restaurangen. Skulle vara kul att komma tillbaka dit!

Sedan ska vi också iväg på nattmarknad i Phuket nån dag också, shoppa sönderrrr😍😍 haha e fettaggad!

Svårt att få upp några bilder här på bloggen nu då intetnet verkligen suuuuger, men när vi är hemma i Sverige ska jag göra ett stort album på facebook med aaaaalla bra foton vi tagit!

Godnatt!
Kommentera inlägget här: