Blizza.blogg.se

Naiyang

Kategori: Under resa

Nu ligger jag i sängen på vårt 3e och sista hotell för denna resan. Här ska vi stanna i 5 dagar!

Dagen har varit skön. Efter frukost var vi på stranden, solade och badade liksom. Vid 14-tiden började vi käka lunch och göra oss klara för båten.

Klockan 15.30 gick båten från Phi Phi Island till Phuket. Båtresan gick bra, det var knappt några människor på den stora båten som skulle rymma 500 pers. Vi låg högst upp på båten på några bänkar och solade, riktigt skönt eftersom det blåste så mycket på havet.
Båtresan tog 2 timmar. Väl framme i Phuket väntade en taxi vid hamnen som körde oss hit till Naiyang. Bilresan tog typ 1 timme och 30 min, men vi hade en trevlig schafför som var pratglad så det va bara trevligt!

Vi har hamnat på ett jääättefint hotell och området Naiyang verkar också vara hur trevlig som helst.
Nu ikväll har vi bara packat upp, vi gick ca 10 min till själva centrum där alla restauranger ligger och käkade middag. Nu är vi tillbaka på hotellet lite småtrötta.

Juste, när vi kom fram till hotellet så kom resans första regnskur. Jättemycket regn, åska och blixtar. Tyckte det var mysigt faktiskt 😍