Blizza.blogg.se

Framme!

Kategori: Under resa

Imorse klockan 06.40 (Thailändsk tid) landade vi i Phuket. Flygresan var sådär, trångt plan, ganska så varmt & jag blev dessutom så jäkla åksjuk så jag spydde 5 gånger... som att det inte räcker att jag är förkyld & har rethosta liksom! Väl framme behövde vi stå i den där låååånga kön tillsammans med alla andra resenärer, från ALLA andra flygbolag, tog 2 timmar. Väl klara där satte vi oss i vår taxi och åkte hit till Ao nang, vilket också tog över 2 timmar. Vi kunde däremot sova lite i bilen, så skönt!

Vi kom till Ao nang vid 11-tiden. Vi bytte om, gick bort till stranden vilket tar typ 5-10 min att gå, sen satte vi oss på en mysig restaurang och käkade. det var sååå gott, mådde dock lite dåligt efter flygresan fortfarande, men gott ändå. 

På eftermiddagen hsr vi bara legat vid poolen, solat, badat och sovit! Riktigt härligt. 
Varit ute nu ikväll, ätit middag, handlat lite saker upp till hotellrummet, käkat glass och bara kollat runt. Lugn och skön kväll. Det behövdes!

Imorgon ska vi gå ner till havet, bada, sola och bara vara. Man måste ta det lite chill såhär efter den långa resan! Massage ska vi såklart gå på också, inget att ens diskutera ;)
Sedan står det på listan att vi ska åka iväg på snorkelutflykt nån dag, det ska bli så kul!

Jag älskar Thailand, människorna, atmosfären, värmen, all god mat & dricka. Ser fram emot de nästkommande 2 veckorna här!
Ao nang är också supernice verkligen, mycket människor, mycket mat, mycket ljud, det händer något hela tiden. Love it!

Nu ska jag iallafall ta & sova, klockan är 22.48 och jag har sovit typ 2 timmat totalt de senaste 30 timmarna.

(null)

1/4 maträtter, haha va så hungrig att jag glömde fota resten😂

(null)

(null)

(null)
 
Lite från gatorna här i Ao nang,
Kommentera inlägget här: