Blizza.blogg.se

Snälla, ta & tänk till

Kategori: Allmänt

Varför de bara kmr handla om Samir & inte Viktor är för att folk fortfarande har negativa åsikter om Samir & hans kändisskap.

Och Samir är van vid dessa kommentarer/hatet så han bryr sig inte. Jag skriver det här bara med egen vilja.
Och jag vet vad klockan är. Men jag kan inte somna så det är väll lika bra att skriva. 

Inlägget kmr bli lite osammanhängande för jag vet inte vart jag ska börja.

En av mina instagrams (issabergstrom) handlar mest om Samir & Viktor och alla vänner från hela Sverige som jag fått via allt detta. Folk märker hur stor plats de har i mitt liv & kan såklart inte låta bli att störa sig på mig/ mina val.

Ungefär 4-5 gånger i veckan får jag sms från människor (18-20 åringar, mammor, pappor, tonåringar, folk som är 50+ ALLA) som har hittat min instagram. De märker att den stor del av mitt liv handlar om Samir & att jag vill finnas för honom alltid. Det tycker de inte är okej av någon anledning och skriver saker i stil med
"Att dagens ungdomar har sånna oserriösa förebilder"
"Gör inte som Samir, sköt skolan istället"
"Har du Samir som förebild lär du inte komma långt" och så vidare.
Jag vill bara säga att för erat eget bästa, sköt era egna liv. Snälla. När Samir är i närheten, det är DÅ jag mår som bäst. Att få se, prata, lyssna och krama honom är det bästa jag vet. Det är han som gör mig hel. Och utan honom kan jag säga att jag inte hade varit i närheten av vart jag står idag. Så att ha Samir som förebild är det bästa som kunnat hända mig. Jag älskar honom verkligen så himla mycket❤️


Det känns som om folk har så mycket förutfattade meningar mot Samir och att de tror negativa saker om honom som inte är sant. Bara för att han blev en offentlig person via Paradise hotel. 
Men på riktigt, han har slutat röka för att vara en bättre förebild mot OSS, han har slutat mä att festa för han vill ha en bra och hälsosam kropp. Han har mognat extremt mycket på bara 1 år. Han har förändrats mycket, men på ett possitivt sätt. Samir HAR gjort saker som kanske inte är okej. Det vet han också om, han har fått skämmas mycket. OCH han har bett om förlåtelse & försökt fixa till det, mer än så kan man inte göra. Men trots allt dehär har folk förutfattade meningar om honom. Jag förstår inte hur man kan tänka så om en så extremt godhjärtad person som han är! Han gör sitt bästa för att vara en bra förebild, vilket han också är.

Samir är också en person som öppnar upp sig för sina följare & fans. Han berättar mycket roliga historier om vad som hänt honom när han var liten, han delar med sig av låtar som han gjorde när han var 15 år. Han berättar sina känslor. Han berättar om sin familj. Han är väldigt öppen och man kan lära känna honom ganska lätt. För han berättar en del om sitt liv.

!!! NÄMNER INGA NAMN NU !!!
Jag vet vänner som står nära mig eller hela familjen som inte kan låta bli att kommentera hela den här Samir saken.
Kommentarer så som 
"Men vad är det för låtar de gör" eller "du vet väll att Samir är 26 år" eller försöker leka roliga "hur går det med Samir då?" Eller "asså shit låt Samir va, du stalkar ju hela hans liv"
Förstår bara inte vart det roliga kommer fram :) 
Ska jag då kommentera era idoler/ favorit artsiter också? "Men vad är det för låtar Gyllene tider gör"
"Du vet väll att Bert Karlsson är 109 miljarder år?" "Låt Carola va, hela Sverige har stalkat henne i snart typ 15 år". Nej, jag skulle inte tro det va?

För att få uppmärksamhet i mediavärlden krävs det att inte vara som alla andra för att sticka ut. Samir är tatuerad, piercad, pratar sin härliga dialekt från Linköping, han pratar som oss yngre och använder orden "fett nice" "asså" "typ" "wtf" "kung bror" "fucka ur" osv. Men det är det som gör Samir Badran till Samir Badran, det är han.

Sen behöver du som läser inte vara ett fan av Samir. Du kan vara en oskyldig Svensson som lyssnar på Tomas Ledin och Martin Stenmarck. Eller du får ha artister från ditt hemland som förebild. Du får lyssna och se upp till vem du vill. Jag respekterar det. Men jag vill oclså att du respektar mitt val. Att jag får se Samir som min kung utan att få massa kommentarer.

Sist av allt vill jag säga. Samir jag älskar dig verkligen så himla mycket. Det är du som lyser upp hela min värld & utan dig vet jag inte vart jag hade varit idag. Jag älskar dina vänner, Kim, Nishti, Andreas, Simon, Michelle, Johnny, och din familj din pappa, din mamma & dina syskon som jag dock inte har jättebra koll på haha. Och jag är sinnessjukt tacksam över allt du gör för oss & hur mycket tid du lägger ner på ditt jobb. Jag känner hur mycket du älskar att göra det du gör & det glädjer mig så mycket.
Du är min number one, och kommer alltid att vara!❤️ ännu en gång, jag älskar dig mitt allt. Går igenom eld & vatten för att du ska må bra.

Jag saknar dig verkligen!❤️

Tack för att just DU läste! Mitt mål är att personen jag skriver om, just Samir också ska läsa & få något tillbaka som tack för allt han gör. Dela gärna <333

KOMMENTARER:

  • Wixen säger:
    2016-06-21 | 07:39:47

    Jättefint skrivet Bella. Jag förstår precis hur du menar, många människor har verkligen sjukt svårt att inte lägga sig i andras liv - som de inte har ett skit med att göra.

    Fortsätt köra ditt race och seriöst; fuck the rest! Du vet vad du vill, ingen ska hindra dig.

    Älskar dig extrasis <3

    Svar: Ja precis! Folk kan ju se till att få ett eget perfekt liv innan de börjar kommentera andras😊 älskar dig <33
    Issa

  • Mehrab säger:
    2016-06-21 | 12:28:02

    Riktigt bra skrivet 👏🏻👏🏻

    Svar: Bäst e du, king ❤️
    Issa

  • Svensson säger:
    2016-06-21 | 12:28:28

    Shit va grymt

    Svar: " Svensson" HAHA de va bästa! Kärlek!
    Issa

  • Anders säger:
    2016-06-21 | 12:29:10

    Riktigt bra skrivet och fortsätt med de du gör 😊

    Svar: <33
    Issa

  • Lilly badran säger:
    2016-06-21 | 17:34:45

    Fint skrivet sötis❤

    Svar: Bästa, loveu <33
    Issa

Kommentera inlägget här: